image
image
image
image
image
image
image
image

Napirenden a hivatal átszervezése

Borkai Zsolt, polgármester kifejtette, elkészült a Polgármesteri Hivatal muködésének struktúráját tartalmazó anyag, amely február 8-án kerül a közgyulés elé. Az új struktúra hatékony muködést biztosít, és évente legalább húszmillió forintos megtakarítást jelent. A polgármester hozzátette, a tervezet a jegyző, a polgármester és a frakció közös döntése nyomán jött létre.

A jegyző elmondta, az előterjesztést három hónapos munka előzte meg, amelynek során dr. Papp László részletesen feltérképezte a hivatal muködését, és lezajlott az átvilágítás is. Hozzátette, az átalakítás legfőbb célja a hatékonyabb irányíthatóság és az ügyfélbarát hivatal megteremtése.

A struktúrában változást jelent, hogy a jelenlegi 18 iroda helyett 11 osztály fog muködni, amely alatt 26 helyett 18 csoport dolgozik majd.

A jegyző kifejtette, az új struktúrában a tervezést a stratégiai-városfejlesztési osztály látja el, míg a beruházások bonyolítására, a város üzemeltetésére a városépítési osztály hivatott. A muvelődési osztály magában foglalja jelenlegi oktatási és a kulturális irodát, hogy egy helyre kerüljön a fiatalok és a felnőttek muvelődése. A népjóléti osztály a mai egészségügyi és szociális iroda feladatai mellett szociális lakásügyi feladatokat is ellát.

Az önkormányzati vagyon kezeléséért felelős osztályok a pénzügyi, a vagyongazdálkodási és az adóügyi osztály lesznek. A közigazgatási osztályhoz tartozik a jelenlegi okmányiroda, és önálló csoportként jelentkezik a környezetvédelmi csoport. Az építéshatósági osztály feladatai között szerepel majd a helyszíni szemlék, az ellenőrzések erősítése. A gyámügyi iroda megfelelője a gyámügyi osztály lesz, az önkormányzati és szervezési osztály hasonlóképp muködik majd, mint a jelenlegi iroda.

Az említetteken túl négy önálló csoport is létrejön, a munkaügyi, az ellenőrzési, az informatikai és a közbeszerzési csoport.

Ha a változásokat elfogadja a közgyulés, akkor következhetnek a személyi döntések. A középvezetői megbízásokat a munkáltató visszavonja, és helyette köztisztviselői állást kínál fel. A másik munkakör felajánlását követően a munkáltatónak öt napot kell biztosítani arra, hogy ennek elfogadásáról vagy elutasításáról a köztisztviselő dönthessen. Az irodák február végéig muködnek, március 1-től lépnek a helyükre az osztályok.

Borkai Zsolt, polgármester hozzátette, a hivatal létszámán nem kívánnak változtatni, az átalakításokat házon belül kívánják megoldani.

Az átalakításról szóló előterjesztést IDE KATTINTVA olvashatja!