image
image
image
image
image
image
image
image

Győr, a városmarketing nagykövete

Győr továbbra is éllovasa az Országos Városmarketing Díj ranglistájának, 2018-ban pedig a városmarketing nagykövetévé választották.

 

„Nagy elismerés ez városunknak, egyben jó visszajelzés számunkra, hogy az átgondolt, szisztematikus munka, amellyel Győr népszerűsíti értékeit, programkínálatát, jó úton halad. Különösen fontos ez most, amikor versenyben vagyunk az Európa Kulturális Fővárosa 2023-as címért, ahol ugyancsak kulcskérdés, hogy kellő hatékonysággal tudjuk bemutatni, miért érdemes ellátogatni hozzánk. Gratulálok a marketing területen tevékenykedő kollégáknak, a munkában részt vevő városi intézményeknek és minden partnerünknek, amelyek hozzátettek ehhez a sikerhez” – mondta el az eredmény kapcsán Borkai Zsolt polgármester.

 

Az Országos Városmarketing Díjat a Magyar Marketing Szövetség alapította, de a programhoz társkiíróként csatlakozott a Márkamonitor is. A kezdeményezés célja egyrészt a városmárkázás helyes gyakorlatának elterjedése, másrészt az, hogy széleskörű nyilvánosságot kapjanak a városmarketing területen alkalmazott jó gyakorlatok. Az idei díjátadót szerdán tartották a fővárosban, itt adták át Győrnek az elismerő címet. A versenyben egyébként 23 város nevezett 76 pályaművel. „Városunk három éve négy, két éve öt, tavaly pedig ismét négy gyémánt díjat nyert, amivel folyamatosan vezettük a ranglistát. Az idén kilenc pályázatot nyújtottunk be, s ezek közül hat érdemelte ki a gyémánt minősítést” – fűzte hozzá Pápai Nikolett a Városháza marketing referense. Kiemelte, nagy megtiszteltetés az egyes marketingelemek elismerése, de még ennél is nagyobb öröm, hogy a szakmai zsűri Győrt találta a legalkalmasabbnak a marketing nagykövete cím viselésére.

 

A cím elnyerése mellett egyébként városunk – Miskolccal megosztva – továbbra is vezeti a gyémántdíj-ranglistát. A kilenc győri pályázat elemeit a tavalyi évi marketing-tevékenységből merítették, ezért három pályázat is az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivállal van összefüggésben. Ide tartozik az EYOF népszerűsítése, amelynek kulcsmondata az „A jelen tehetsége, a jövő példaképe” volt, s amelyben neves olimpikonok is részt vettek. A másik a versenynapokon megjelent HugooPost újság, amely beszámolt az EYOF minden mozzanatáról, valamint az ötkarikás ifjúsági játékok krónikájaként is forgatható fotóalbum. Két utóbbi a Győr Plusz Média Zrt., hathatós közreműködésével készült. Ezek a programelemek a külső kommunikáció kategóriában szerepeltek, ahogy a hellogyor.hu is, amely városunk tavaly elindult webes felülete. A hellogyor.hu azokat az információkat gyűjti csokorba, amelynek segítségével a turisták itt tartózkodásának minden fontos mozzanata megtervezhető, egyben naprakész programajánló is.

 

Arculattervezés kategóriában a Győr 2023 logó szerepelt, belső kommunikáció kategóriában pedig a Győr 2023 film. Két utóbbi pályázat a már említett Európa Kulturális Fővárosa kandidálásunkhoz kapcsolódik, amelynek tekintetében fontos év a 2018-as, hiszen az idén szűkült háromtagúra az esélyesek listája, az év végén pedig az is eldől, hogy ki viselheti a címet 2023-ban. Ha már a kultúránál tartunk, a Győri Művészeti, Fesztivál- és Művelődési Központ két programja is szerepelt a versenyben, rendezvény kategóriában a méltán népszerű Barokk Esküvő, míg „az indirekt marketing, imázs-márkaépítő tevékenyég” kategóriában Műhely-estek a Zichy-palotában című programja. Itt kapcsolódik be a Győr Projekt Kft, illetve a győri Látogatóközpont pályázata, hiszen, hogy e színes kínálatot még könnyebben elérjék a hozzánk látogatók, ennek érdekében született meg a GyőrCard városkártya, amely ingyenes és kedvezményes belépést biztosít számos győri attrakcióra. A GyőrCard a városfejlesztési kategóriában mérette meg magát.

 

A kilenc győri pályázatból hat nyert gyémántdíjat, köztük a HugooPost és az EYOF fotóalbum, az EKF film, a GyőrCard, a Barokk Esküvő és a Műhely-estek programsorozat.